فهرست مطالب

شهید علی منیعات

شهید علی منیعات

  • نام و نام خانوادگی :  علی منیعات
  • نام پدر : محمد
  • تاریخ تولد : ۱۳۶۴
  • محل تولد :  خرمشهر
  • تاریخ شهادت :۱۳۹۳/۱۲/۲۰
  • محل شهادت :سامرا
  • محل دفن :  خرمشهر – قطعه شهدای مدافع حرم

 

 

زندگی نامه :

شهید علی منیعات در سال ۱۳۶۴ در خرمشهر متولد گردید . پدرش محمد منیعات کارمند بانک صادرات و مادرش جمیله بدوی‌زاده از ساکنان خرمشهر بودند . با شروع جنگ تحمیلی خانه آنها در خرمشهر ویران می‌شود و به شادگان مهاجرت می‌کنند . اشتغال پدر در بانک صادرات شرایط مساعدی برای خانواده ایجاد می‌کند و باعث کاهش رنج آوارگی خانـواده می‌شود . اما دیری نمی‌پاید که علی در سن ۹ سالگی پدرش را از دست می‌دهد و سرپرستی او و خانواده اش به برادر بزرگترش عباس سپرده می‌شود .
علاقه علی به تحصیل باعث می‌شود همه خانواده علی‌رغم مشکلات مالی تلاش کنند تا او ادامه تحصیل دهد ، سرانجام دیپلم گرفت و به جای پدر در بانک صادرات استخدام می‌شود و سال ۱۳۷۶ ازدواج می‌کند . ۲ سال در بانک صادرات مشغول به کار بود و همزمان تا مقطع فوق دیپلم کامپیوتر درسش را ادامه و بعد از آن لیسانس خود را در رشته آی تی اخذ می‌کند ، ابتدا در یکی از آموزشگاه‌ها، کامپیوتر تدریس می‌کند و بعد از مدتی مسئول آزمون سازمان فنی و حرفه ای خرمشهر می‌شود و بعد از ۲ سال به عنوان مسئول آی تی شرکت نفت و گاز اروندان استخدام می‌شود .
علی شرایط مالی خوبی برای خود ایجاد کرد و از لحاظ شغلی هم جایگاه مناسبی داشت اما با شروع حمله سلفی‌ها و تکفیری‌ها به کشور عراق ، او که پیش از این طعم تلخ جنگ و آوارگی را در دفاع مقدس کشیده بود برای دفاع از مردم مسلمان عراق و دفاع از حرم‌های شریف اهل بیت(علیهم السلام) از شرکت نفت و گاز اروندان، ۶ ماه مرخصی می‌رود و به مصاف داعشیان می‌رود . بعد از ۶ ماه دوباره بر می‌گردد ، با شرکت تسویه حساب می‌کند و دوباره عازم به عراق می‌شود . هرچند مسئولان شرکت سعی کردند مانع استعفایش شوند ولی در جوابشان گفت : من بهترین راه را انتخاب کردم و من مسیرم را تغییر نمی‌دهم .
در ابتدا برای اعزام به صورت رسمی ، درخواست داد ولی به دلیل عدم موافقت با اعزامش تصمیم گرفت به صورت داوطلبانه و با ویزای شخصی تحت عنوان زیارت ، به عتبات مراجعه برود .
سرانجام بعد از یازده ماه جهاد ایشان با تکفیری‌ها در منطقه تکریت به آرزوی دیرینه خود که شهادت در راه خدا بود نائل می‌شود و دختر ۸ ساله خود را تنها می‌گذارد ، او در آخرین دیدار با برادر بزرگش عباس ، مراقبت از فرزند و همسرش را به او می‌سپارد .
پنج‌شنبه ۲۰ اسفند ماه سال ۱۳۹۳ روز عروج عاشقانه علی منیعات است . جوانی که مظلومانه برای تبعیت از ولی زمان و در اقتدا به مولایش امام حسین(علیه السلام) رفاه و آسایش خود را رها کرد و در نبرد با کفار به شهادت رسید ، او جوانی‌اش را داد تا جوانان سرزمین‌های اسلامی روی آرامش را ببینند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *